Ostatnio Zaktualizowany:

Snack Ideas – Berry Milkshake

Kategorie .

W ostatniej notce z kategorii „Food”, która ukazała się na początku miesiąca, podałam wam przepis na szybkie śniadanko – jogurt naturalny z płatkami muesli i owocami. Tam jednak jagody nie grały tak dużej roli jak w dzisiejszym koktajlu, który właściwie składa się jedynie z jagód 😉 Przygotowanie go jest proste i nie potrzebujemy zbyt wielu składników, a smakuje wyśmienicie!

POLUB MÓJ BLOG NA FACEBOOKU!

Poniżej podałam wam również szczegółowo co dodałam do mojego koktajlu, wedle uznania możecie dodać też inne owoce. Ja dodałam brzoskwinię i banana, gdyż koktajle robię za pomocą miksera z tą funkcją, który nie grzeszy umiejętnością mielenia twardszych rzeczy i muszę wybierać jedynie miękkie owoce 😉 Dodałam również krótką informację, dlaczego powinniśmy zjeść akurat te owoce i co dostarczają naszemu organizmowi.

Do wykonania potrzebujemy:
  • Gęsty jogurt naturalny (ja użyłam 180g)
  • Pół szklanki mleka
  • Dwie szklanki jagód lub borówek
  • Jedna nektarynka
  • Pół banana
  • Łyżka zarodków pszennych lubotrębów
  • Łyżka miodu
  • Płatki owsiane (do dekoracji)

Jogurt wlewamy do naczynia dosypujemy jagody i miksujemy. Dolewamy ok. pół szklanki mleka (możemy dolać więcej lub mniej, zależy ile porcji chcemy otrzymać lub wolimy koktajl o rzadszej konsystencji). Brzoskwinię i banana kroimy na kawałki i wrzucamy do naczynia, ponownie miksujemy. Dodajemy w między czasie zarodki pszenne lub otręby i łyżkę miodu. 
Jeśli zależy nam na ładnym wyglądzie koktajlu możemy go udekorować np. płatkami owsianymi i świeżymi jagodami.
Smacznego! J
Dlaczego wybrałam akurat te składniki?
Jagody są bardzo dobrym przeciwutleniaczem, obniżają poziom złego cholesterolu, zawierają witaminy B, C, A i PP a także m.in. cynk, miedź i błonnik, no i oczywiście są smaczne 😉
Banany są dobre m.in. na piękne włosy, wzmacniają serce, zawierają błonnik, witaminy z grupy B, C, D, E i K.
Nektarynki wspomagają nerki, chronią przed wolnymi rodnikami i są źródłem witamin B, C, PP i E.
Zarodki pszenne bogate są w m.in. błonnik, witaminę E, B, magnez, kwas foliowy i potas.
Otręby również są bogate w błonnik, dwóch łyżeczek praktycznie nie zauważamy podczas jedzenia, wedle uznania można dodać więcej J
Miód wzmacnia serce, pobudza do pracy mózg i ma wiele innych zdrowotnych właściwości, świetnie działa również na przeziębienie.

32 myślą nad “Snack Ideas – Berry Milkshake

    1. Ja kupuję zazwyczaj u kupców, którzy rozstawiają się ze słoikami na mieście 😀 Za duży słoik daję 10zł i wystarcza mi na 3 koktajle z porcją dla 2-3 osób 🙂 Raz na jakiś czas można sobie pozwolić! 😀

  1. Jejku! Musze sobie zrobić tego Milkshake, wygląda przepysznie.. Nie spamuję, tylko odpowiadam Ci na Twój komentarz u mnie:
    Twój Komentarz: "Ja wolę kakao bez cukru 😀 Od jakiegoś czasu przeglądam twojego bloga i każda notka jest coraz to lepsza! Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz 🙂
    Życzę miłego wieczoru!
    Elwira "
    Moja odpowiedź: "Może być obs za obs ;)"
    P.S: Odpowiedz na ten komentarz tak lub nie, jeśli 'tak' to zaobserwuję i Ty też 😉

  2. Śliczny wygląd bloga. 😉 Co do wpisu, to ten koktajl świetnie prezentuje się na zdjęciach. Twój pomysł jest bardzo dobry, gdyż do przyrządzenia tego napoju nie potrzeba jakiś wymyślnych składników. Dodatkowo musi dobrze smakować (wnioskuję po składnikach) i z pewnością jest zdrowy. Jak napisałaś np. takie jagody mają wiele witamin. Zatem koktajl łatwy do przygotowania, smaczny i do tego potrzebne produkty wpływają pozytywnie na odporność organizmu. Cóż więcej chcieć? ;D
    PS. Może zajrzysz do mnie?
    Deszczpada007.blogspot.com

Dodaj komentarz!